De invloed van websitesnelheid op SEO en conversies

Hoe is het begonnen

Google rangschikt sites op basis van een aantal factoren, waaronder de laadtijd van de site. Sites met een hogere laadtijd krijgen een lagere ranking dan sites die snel laden. Google beloont al meer dan tien jaar sites die snel laden met hogere rankings.

In 2003 is Google begonnen met het meten van de laadsnelheid van websites en op basis van het resultaat een score toe te kennen.

In 2010 introduceerde Google hun nieuwe zoekalgoritme genaamd ‘PageRank’. Dit algoritme kent hogere rankings toe aan sites met snellere laadtijden en bestraft langzamer ladende sites in de zoekresultaten.

Oorzaken langzame website

  • Te veel afbeeldingen op de webpagina
  • Te veel plug-ins op de webpagina
  • Niet-geoptimaliseerde CSS- en JavaScript-bestanden.
  • De server duurt te lang om het verzoek te verwerken.

Een manier waarop u de laadtijd van een website kunt verbeteren, is door afbeeldingen te optimaliseren. Dit zal de grootte van bestanden verkleinen en de laadtijden verkorten, wat vooral handig kan zijn voor mobiele gebruikers met lagere internetsnelheden. U moet ook overwegen uw code te optimaliseren en ongebruikte plug-ins van uw site te verwijderen om betere laadtijden te krijgen.

Uit een onderzoek van het Ponemon Institute bleek dat van de 501 ondervraagden de meesten gefrustreerd waren over het feit dat websites meer dan vijf seconden nodig hadden om te laden. Deze consumenten zouden dan de site verlaten als het langer dan tien seconden duurde om te laden. Dit zorgde voor een aanzienlijke daling in conversies op dit soort sites.

Hier zijn 5 snelle tips om u op weg te helpen

1. Verminder het aantal HTTP-verzoeken
2. Verklein de grootte van uw afbeeldingen
3. Gebruik caching voor afbeeldingen en CSS-bestanden
4. Minimaliseer het aantal plug-ins en scripts dat u op uw site gebruikt
5. Optimaliseer uw code voor snelheid

Deel dit artikel:

Online marketing bureau waar service en kwaliteit bovenop staat.

Diensten