E-mail marketing

Wil jij bestaande of potentiële klanten persoonlijk benaderen? Zij hebben inmiddels al contact gemaakt met jouw bedrijf. De kans dat zij je mail openen of een actie uitvoeren is groter dan koud targeten.

 

Wat is e-mail marketing?

E-mail marketing is een vorm van directe marketing, je stuurt dan een bericht direct naar de ontvanger. Met e-mail marketing kan je (potentiële) klanten direct benaderen via de e-mail. Je kan deze manier van marketing gebruiken om nieuwe klanten binnen te halen, informatie te verstrekken, klant contact te onderhouden of om bestaande klanten opnieuw te bereiken.  

Waarom e-mail marketing?

E-mail is en blijft een waardevol kanaal voor marketing om een boodschap over te brengen naar een geïnteresseerde doelgroep. Vaak zijn mensen op social media vluchtig (niet kijken/doorklikken) en een zoekmachines komt pas in beeld als iemand iets nodig heeft. Daar in tegen bereik je met een e-mailbericht bijna altijd de inbox van de ontvanger. Ook kan je zeer doelgericht berichten verspreiden.

de doelgroep is met e-mailmarketing super relevant, omdat sommigen zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief of juist iets hebben gekocht. Je kunt je voorstellen dat deze groep mensen meer geneigd is om een product af te nemen, vergeleken met mensen die nog nooit van je bedrijf hebben gehoord.

undraw_message_sent_re_q2kl

Automatisering

E-mailmarketing is eenvoudig schaalbaar en te automatiseren. Je hoeft namelijk het proces goed in te richten en vervolgens kan je de automatisering het werk laten doen. Dit is afhankelijk van de soort campagnes die uitgevoerd worden.

Een van de grootste problemen voor webshops zijn de vele achtergelaten winkelkarretjes. Om deze achtergelaten winkelkarretjes alsnog te leiden naar conversies is een goede strategie nodig.

Wat kan je bereiken met Instagram advertenties?

Eenvoudig te personaliseren

Boodschap komt direct aan bij de ontvanger

Doelgroep persoonlijk benaderen

Relatief goedkoop

Privé en persoonlijk medium

Onze werkwijze

Wij van Infotrends gaan samen met u aan tafel om in kaart te brengen waar de bottlenecks zitten of waar eventueel geoptimaliseerd kan worden om een hoge omzet te genereren. Dit verschilt per bedrijf. Sommige doelgroepen houden van kortdurige kortingen en snelle impuls aankopen. Daarin tegen zijn er ook doelgroepen die juist van het nadenken zijn. Die zijn juist niet te triggeren via kortdurige kortingen, omdat zij meer tijd nodig hebben om te beslissen over een aankoop.

Benieuwd of wij iets voor uw bedrijf kunnen beteken?

Neem vrijblijvend contact met ons op, zodat we samen de mogelijkheden voor uw organisatie kunnen bekijken!

× Hoe kan ik je helpen?